W 2004 roku powstało Ostre Koło na ramie starego, dobrego, polskiego Huragana z 1972r. Stalowa, ale lekka rama (lutowana na mosiądz) z racji swojej geometrii całkiem dobrze nadawała się na bazę OK. Dodatkowym atutem były niemal poziome haki, co znacznie ułatwia ustawienie naciągu łańcucha.

 

Aktualnie tym FIXem się poruszam po miejskiej dżungli. Zbudował go mój tata (dla siebie). On też mnie zaraził Ostrym Kołem (i chwała mu za to).

Oryginalny „huraganowski” widelec był za bardzo wysunięty do przodu (co znacznie oddalało osie od siebie i skręcanie było trochę niewygodne), więc zastosowano nowy widelec od współczesnego roweru szosowego z mocowaniem A-HEAD.

Z Huragana pozostała tylko rama, która otrzymała nowy, włoski lakier „czerwona perła”  (ten sam, którym malowano skutery Piaggio). Wymienione zostało dosłownie wszystko.
Tylne oryginalne koło torowe na obręczy WOLBER na piaście Mavica z płaskimi szprychami.  Przednie, lekkie koło z obręczą na szytkę (również WOLBER) na piaście Shimano DURA-ACE.

Kolejne zmiany to wspornik kierownicy (na A-Head) firmy ZOOM i klasyczny, wąski baranek (z oldschoolową „ceratową” owijką).
Z racji, że Romet wówczas konstruował ramy na rurach jednocalowych (śr. 25,4mm) to problemem było znalezienie karbonowej sztycy podsiodłowej, dlatego też zastosowano ażurowaną, alumiową sztycę, na której zamocowano lekkie siodło szosowe Bontrager C20.

Początkowo założone były korby Shimano NEXUS (z blatem chyba 33T), ale okazało się, że jest za „miękkie” przełożenie. Teraz  blat i prawa korba pochodzą z jakiegoś starszego singla, a lewa ażurowana korba to Shimano Altus. Korby mają 170mm długości. Aktualnie założony jest łańcuch Spencer szerokości 3/32″ (czyli od roweru wielobiegowego).

Dokładna specyfikacja techniczna:

Rama: ZZR „Huragan” 1972r. (nr ser. 21872)
Stery: TH Industries for Cane Creek
Widelec: Szosowy (współczesny) na A-Head
Mostek: ZOOM (A-Head)
Kierownica: Klasyczny, wąski „baranek”

Koło przednie
Obręcz: WOLBER „Profil 20″ 700 (28”)
Opona: Szytka Continental GIRO 22
Piasta: Shimano DURA-ACE
Szprychy: Nierdzewne, cieniowane

Koło tylne
Obręcz: WOLBER „TX Profil” 622 (700C)
Opona: Continental Grand Prix 700 x 23C
Piasta: MAVIC 500
Tryb: 14T
Szprychy: Torowe – płaskie, nierdzewne

Sztyca: Ażurowana, alumniowa „KALIN”
Siodło: Bontrager „C20”

Suport: Shimano
Korba prawa: AERO CORON (170mm)
Blat: 42T
Korba lewa: Shimano Altus (170mm)
Łańcuch: Spencer 3/32″
Pedały: GIANT
Noski: AVENIR

Przełożenie: 3.00 | 42:14 (3:1)
Waga: ok. 7,5kg

 

 

6 793 wyświetleń